WIRTUALNE ŚWIATY. WIRTUALNA I ROZSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ W INSTYTUCJACH KULTURY
Prowadząca: Aneta Siwka
Miejsce: Ząbkowickie Centrum Kultury i Turystyki
Data: 18.10.2023 r.
Godziny: 10:00 – 15:00
Liczba uczestników: 20
Czas trwania: 5h
VR i AR to technologie przyszłości, które coraz powszechniej wykorzystywane są w obszarze edukacji i kultury. Przyciągają nowych odbiorców i uatrakcyjniają ofertę, która staje się ciekawa i angażująca. Działania z wykorzystaniem tych technologii na długo pozostają w pamięci.
Podczas szkolenia omówimy praktyczną stronę zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz aspekty oddziaływania VR-u na umysł człowieka. Uczestnicy szkolenia poznają dostępną na rynku ofertę urządzeń umożliwiających odkrywanie magicznego świata wirtualnej rzeczywistości. Zdefiniujemy, kim jest wirtualny konsument oraz przyjrzymy się, jak rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość można na potrzeby tego konsumenta wykorzystać w instytucjach kultury. Przedstawimy możliwości zastosowania VR i AR w pracy z młodzieżą. Podczas szkolenia będą też testowane doznania generowane przez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Uczestnicy doświadczą obecności w wirtualnym świecie – poznają różnorodne aplikacje AR i doświadczenia VR, które na żądanie przywołują gamę różnych doznań.
ANNA SIWKA:
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Studiów Podyplomowych Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, specjalistka ds. informacji naukowo-technicznej. Organizatorka i wieloletnia kierowniczka Centrum Innowacji Przejście – pierwszej w Polsce biblioteki prowadzącej działania z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości. Realizatorka zadań z zakresu edukacji cyfrowej odpowiedzialnej społecznie. Autorka tematycznych gier mobilnych realizowanych z wykorzystaniem aplikacji ActionTrack: „Mock – przeszłość powraca” w ramach kongresu IFLA, „Podwodna przygoda w Hydropolis”, „Stuxnet” – inspirowanej książką „Wyspa” Sigríður Hagalín Björnsdóttir, „W 240 minut dookoła Wrocławia” – we współpracy z Biurem Zrównoważonej Mobilności UM we Wrocławiu w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu projektów edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii, przeznaczonych dla odbiorców różnych grup wiekowych. Główny obszar jej zainteresowań to edukacja z wykorzystaniem rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości oraz wykorzystanie tych technologii w edukacji i w procesie zwiększania dostępu do kultury. Realizatorka warsztatów edukacyjnych dla młodzieży z wykorzystaniem technologii VR i AR w ramach projektów „Abakanowicz 3D” i „Abakanowicz 2.0” Fundacji Interaktywne Centrum